14 April 2010

G Pulau Batam, Indonesia 2


Assalamualaikum...


Ni video pemuzik jalanan yang aku ambil pada makan malam 15hb12 pulak.. Lagu Wali band tu...


video


Amacam.. Best tak..?


Suara dia pun dah lebih kurang je macam penyanyi Wali Band.. dan muka2 mereka yang aku ambil tu.. semuanya AJK Pemuda UMNO bahagian MERSING.


Aku nak tanya.. Korang pelik tak kenapa Penyanyi Indonesia Popular kat sini..? Dulu aku pelik juga.. Memang lagu dia sedap2... Tapi sebenarnya.. sebab Penduduk dia yang berhijrah kat sini.. yang masuk cara sah je dah lebih sejuta orang.. yang masuk cara tak sah je lebih juga sejuta orang... Kalau yang beli CD, VCD, DVD penyanyi dia tu dalam seratus ribu orang rakyat dia yang kat sini.. mana tak dia galamour dan boleh cari makan kat sini.. berbanding rakyat kita yang kat sana... baru berapa kerat... itupun pelajar atau mempunyai bisnes kat sana.. Betul tak pandangan aku..?


Ha.. Aku nak citer tentang satu disko kat Pulau Batam.. Peh.. malam tu aku tak bawa kamera.. Memang cantik ooo.. Bentuk Kapal... persiaran.. nama dia.. The Pacific.. Fulamak.. Disko dia.. Dah lah besar.. susah nak digambarkan.. memang cantik dan menawan.. he..he..he.. Rasa nak g lagi...

Tu gambar aku ngan shahril.. Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Cawaangan Tenggaroh 5... dalam feri.. nak balik.. he..he..he.. Selamat tinggal Pulau Batam. Semoga bertemu kembali...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan