12 Julai 2011

Assalamualaikum...

Alhamdulilah... Pejam celik pejam celik 01/07/2011 yang lalu dah setahun aku bekerja di Bandar Penawar ni. Suka duka, tawa nangis semua ada. Susah payah aku kat sini, biarlah aku yang rasa. Aku bahagia bekerja di sini. Bebas dari segala masalah yang membelenggu... Oklah, kita beralih pula kepada apa yang terjadi semasa hari Sabtu 9/07/11 yang lalu. Rusuhan yang telah menyusahkan banyak pihak terutama peniaga. Mari kita semak. Bangsa apa yang paling ramai mengikut rusuhan tersebut? Jawapannya? Tentulah melayu. Inilah melayu yang tak tahu berterima kasih kepada kerajaan dan tidak menghormati yang dipertuan agong dan yang paling menjijikkan, mereka adalah melayu yang berada di tapak kaki Datuk Ambiga... Yang telah mengikut telunjuk Datuk Ambiga yang merupakan pengerusi BERSIH. Ke mana hilangnya maruah mereka ini? Mengikut telunjuk seorang orang bukan melayu? Ke mana hilangnya kewarasan pikiran melayu-melayu ini? Tidak menghormati Yang di Pertuan Agong tapi menghormati Datuk Ambiga... Marilah kita renung-renungkannya bersama. Kembalilah kepada asas rukunegara kita.

> Kepercayaan kepada Tuhan
> Kesetiaan kepada raja dan negara
> Keluhuran perlembagaan
> Kedaulatan undang-undang
> Kesopanan dan kesusilaan

Mereka yang mengadakan demonstarasi ini, saya boleh katakan mereka tidak percaya kepada Tuhan. Kenapa saya katakan begitu? Sebab mereka tidak menerima Qada dan Qadar Allah akan apa yang telah ditentukannya. Mereka kalah dalam pilihanraya, itu adalah kerana dengan izin Allah dan jika mereka menang itu juga dengan keizinan Allah. Sepatutnya mereka tidak perlu berdemonstrasi kerana dengan sikap mereka itu, telah menyusahkan orang lain dan Allah s.w.t tidak suka akan hambanya yang suka menyusahkan orang lain. Jika mereka tak puashati dengan kerajaan yang ada, mereka perlu buktikan janji-janji mereka dulu di negeri-negeri yang mereka kuasai. Mereka perlu sedar, jika negara ini memang dengan izin Allah milik pembangkang, tetap milik pembangkang. Jika bukan milik pembangkang, itu adalah kerana dengan ketentuan Allah juga. Apabila mereka melakukan demonstrasi, adakah mereka ini percaya kepada Tuhan? Tidak... Kerana mereka tidak mahu bersyukur atas nikmat keamanan negara ini yang mereka kecapi bersama juga kerana kepintaran dan kebijaksanaan pemimpin yang ada.

Mereka yang mengikuti demonstrasi ini juga adalah mereka yang tidak setia kepada raja dan negara. Ini kerana telah dititahkan oleh Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung dan juga Sultan Selangor supaya tidak mengadakan demonstasi ini, tapi diadakan juga. Jika kata-kata Seri paduka Baginda Yang Dipertuan agung dan juga Titah Sultan Selangor mereka tidak hormati, bagaimana dengan suara pemimpin yang lain? Jika mereka tidak menghormati Seri paduka Baginda Yang Dipertuan Agong, bermakna mereka tidak menghormati negara ini dan mereka ini tidak setia kepada raja dan negara.

Mereka yang mengikuti demonstrasi ini juga tidak menghormati perlembagaan negara yang ada. Mereka suka-suka buat apa saja yang mereka rasa mereka ingin lakukan. Mereka juga telah melanggar undang-undang negara kerana mereka tidak mahu mendengar kata-kata dan ingatan pihak Polis supaya tidak mengikuti demonstrasi tersebut. Mereka ini tidak mendaulatkan undang-undang apabila mengikut gerak hati mereka sendiri. Mereka yang terlibat di dalam perhimpunan bersih ini juga tidak mempunyai kesopanan dan kesusilaan apabila terjerit-jerit, meraung-raung menyatakan rasa ketidak puashatian kepada kerajaan. Berhimpit-himpit di dalam kesesakan antara lelaki dan wanita. Inilah Pembangkang. Yang cuba buat apa saja supaya rakyat membenci kerajaan yang ada sekarang ni dan supaya negara ini diperintah oleh mereka yang boleh dijadikan kuda tungangan pihak luar. sedarlah bahawa bangsa-bangsaku, tanah ini tanah air kita. Milik kita. Jangan kerana kesilapan kita, anak cucu kita menjadi mangsa kelak. Fikir-fikirkan dan renung-renungkanlah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan