31 Mei 2010

errmmm.....

Hari ni dah 4 hari mak dimasukkan ke Hospital akibat kencing manis dia yang tak boleh dibaca dan bisul yang besar tumbuh di belakang badannya. Apapun aku berdoa semoga mak akan cepat sembuh. esok 01/06/2010, birthday Rio yang ke 29 tahun. Semoga di tahun ini, dia akan dikurniakan anak. lusa 02/06/2010, birthday ayah yang ke 63 tahun. Tapi aku dapat rasakan kesedihan ayah. Ialah, mak masuk hospital. Aku doakan semoga ayah akan sentiasa sukses, dipanjangkan umur dan ditambahkan serta dicukupkan segala rezeki. Semoga segala cita-cita dan impiannya akan termakbul. InsyaAllah. Hari ni pun dah masuk 31/05/2010. Aku belum lagi bersedia untuk buat mesyuarat Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan. Minit pun tak siap lagi. Kerja makin bertambah. Kadang2 pening memikirkan hal kerja ni. Tapi apa nak buat, dah namanya kerja.. dibayar gaji untuk bekerja. errmmm.. entahlah.. mood aku tengah baik hari ni, dah dirosakkan. pening2. bengang pun ada. apa pun, aku nak kongsi dengan korang semua. Kadangkala aku pelik. Kenapa anak2 melayu je yang merempit? Yang langgar undang2 jalanraya. Nak langgar pegawai polis. Sanggup mengadai nyawa di jalanraya. Mana pergi anak2 bangsa lain? Diorang takde nak tunjuk hero. Nak merempit-merempit ni. sebab diorang mencari duit. membina empayar perniagaan diorang sendiri. Berbeza betul pemikiran anak-anak melayu. Nak jadi jaguh dijalanraya. Bikin motor kasi power nak berlumba. Nak tunjuk hero. Bikin motor pulak kat bengkel orang bukan melayu. Orang bukan melayu tu ketawa je suke. Biar anak-anak melayu mati katak kat jalanraya. Sedarkah kita wahai anak-anak melayu bahawasanya kita ni dah ketinggalan. Jauh ketinggalan. Kepada anak-anak muda, lupakanlah hal merempit di jalanraya ni. Lupakanlah hiburan-hiburan yang melekakan. zaman sekarang ni, zaman kita mencari rezeki tanpa mengabaikan segala suruhan dan tuntutan Allah s.w.t. Jika semuanya sudah dikuasai oleh bangsa lain..? ke mana kita akan pergi di bumi bertuah ini..? Fikirkanlah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan