14 Jun 2010

Alhamdulilah... beres...

Alhamdulilah... Mesyuarat Pemuda pun dah beres... Mesyuarat Cawangan pun dah beres... Hari Sabtu, aku join Mesyuarat Belia... Pukul 2.00 Petang di Balairaya Felda Tenggaroh 03. Aku datang atas jemputan Hell dan juga kerana aku anak peneroka Felda Tenggaroh 03. automatik aku belia kat situ... Alhamdulilah... Cadangan aku untuk tubuhkan Koperasi Anak-Anak Peneroka Felda Tenggaroh 03 diterima. Pokok Gaharu diserahkan kepada Belia pun diterima. Alhamdulilah... Hari ahad pula, aku ikuti program bersama pegawai-pegawai seranta. Alhamdulilah... Mereka buat lawatan ke rumah-rumah yang terdapat orang sakit... Tapi aku mengalirkan airmata bila melihat Ina. Ye Ina anak Arwah Cik Alias. semoga penyakitnya akan sembuh. Terlalu kurus. Kering. Diabaikan suami. Entahlah. Dulu aku selalu tumpangkan dia balik Tenggaroh masa dia kerja kat Pejabat POS Mersing ni. Lawa orangnya. Manis mukanya. Lemah lembut dan baik hati. Tapi kini? Hanya terlantar di atas tilam. Tak mampu bergerak dan mengurus diri sendiri. Ya Allah. kau sembuhkanlah penyakitnya. Pada anak-anak peneroka Felda Tenggaroh 03 yang membaca blog aku ni, InsyaAllah... Kalau berjaya rancangan nak mewujudkan koperasi anak-anak peneroka Felda Tenggaroh 03, aku akan pastikan keuntungan akan dikongsi bersama... Aku akan bincang ngan Hell untuk buat satu format supaya dapat alamat dan nombor telefon terkini mana2 anak peneroka Felda Tenggaroh 03 yang bekerja atau belajar di luar supaya kita akan sentiasa dapat berhubung. Aku akan lakukan yang terbaik untuk masa depan generasi kedua Felda Tenggaroh 03. Berilah support pada aku dan juga Hell serta kepimpinan Felda Tenggaroh 03. Mungkin lepas raya ni aku akan buat satu program yang khas untuk kita semua anak-anak peneroka Felda Tenggaroh 03. Aku akan buat daftar pengundi SPR dan juga untuk menjadi Ahli UMNO. Serta sedikit program mungkim pemimpin bersama ranyat... atau sedikit sukan.. atau apa2 saja... Aku berharap agar semua anak-anak peneroka Felda Tenggaroh 03 akan dapat menyertainya... InsyaAllah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan