18 Jun 2010

Assalamualaikum... Salam sejahtera

Assalamualaikum...

Semoga semua berada di dalam keadaan sihat walafiat. Hari ni dah 18 Jun 2010. Maknanya dah 4 hari aku tak coretkan apa2 kat dalam ni. Apa yang aku nak cakapkan..? Errmmm... Takde idea... Tapi aku suka berpesan kepada semua anak-anak peneroka Felda Tenggaroh 03, walau di mana anda berada, jaga nama baik kampung kita. Jaga diri. Jaga perlakuan. jangan terjebak dengan gejala yang tidak sihat seperti penyalahgunaan dadah atau merempit. Kita anak melayu. Kita kena sayangkan nyawa kita. Ingatlah, melayu di negeri Johor ni hanya tinggal 47% sahaja. Selebihnya bangsa lain. Di Pulau Pinang lagi dasyat. melayu tinggal 30% je.. setakat ni negeri yang masih dikuasai melayu hanya Kelantan Terengganu, Pahang dan Negeri Sembilan. Itupun tak sampai 60%. Kalau anak-anak muda kita mati di tengah jalanraya akibat kecuaian sendiri, siapa lagi yang tinggal..? Bangsa lain bertepuk tangan kerana anak-anak melayu yang banyak terjebak dengan salah guna dadah. Merempit. Bangsa lain, berlumba-lumba utuk kaya. Cipta perniagaan sendiri. Tapi anak-anak melayu..? Kat mana kedudukan kita..? Nilailah diri kita sendiri. Muhasabah diri adalah lebih baik. Renung-renungkan dan fikir-fikirkan masa hadapan kita. Apa pun, jika ada anak-anak peneroka Felda Tenggaorh 03 yang mengikuti blogger aku ni, harap-harap kita semua akan dapat bersatu demi memastikan kecemerlangan generasi kedua Felda Tenggaroh 03 dan juga generasi seterusnya. Aku harap, semua anak-anak peneroka Felda Tenggaroh 03, akan menyimpan nombor telefon aku dan hubungi aku jika ada masalah. Kita boleh kongsi bersama. 019-7954517. InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan